Проекти

2. Орієнтовні теми навчальних проектів 7 класу
1. Видатні вчені-фізики
2. Фізика в побуті, техніці, виробництві
 3. Спостереження фізичних явищ довкілля
4. Дифузія в побуті
5. Визначення середньої швидкості нерівномірного руху
6. Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки тощо
7. Обертальний рух в природі – основа відліку часу
 8. Коливальні процеси в техніці та живій природі
9. Розвиток судно- та повітроплавання
10. Дослід Торрічеллі. Спостереження за зміною атмосферного тиску
11. Насоси
3. Орієнтовні теми навчальних проектів 8 класу
1. Екологічні проблеми теплоенергетики та теплокористування. Енерго- збережувальні технології
2. Унікальні фізичні властивості води
3. Рідки кристали та їх використання
4. Полімери
5. Наноматеріали
6. Холодильні машини. Кондиціонер, теплові насоси
7. Електрика в житті людини
 8. Сучасні побутові та промислові електричні прилади
9. Застосування електролізу і струму в газах у практичній діяльності людини
10. Вплив електричного струму на людський організм
4. Витяг з навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів «ФIЗИКА. 10–11 класи» (рівень стандарту)
 2 Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямо- ваність у навчальному процесі, яка передбачає постійне включення учнів у рі- зні види педагогічно доцільною активної навчально-пізнавальної діяльності з метою здобуття нових знань, а також практична її спрямованість на їх викори- стання. Ефективним засобом формування предметної й ключових компетентностей учнів у процесі навчання фізики є навчальні проекти, які вже тривалий час впроваджуються в шкільну практику. Оскільки цей вид 2 Зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 826 від 14.07.2016 3 діяльності вперше увійшов до програми з фізики як обов’язковий, зупинимося на ньому докладніше. Метою навчального проектування є створення педагогом таких умов під час освітнього процесу, за яких результатом є індивідуальний досвід проектної діяльності учня. Учитель здійснює управління такою діяльністю і спонукає до пошукової діяльності учнів, допомагає у визначенні мети та завдань навчального проекту, орієнтовних прийомів дослідницької діяльності та пошуку інформації для розв’язання окремих навчально-пізнавальних задач. Під час виконання навчальних проектів вирішується ціла низка різнорів- невих дидактичних, виховних і розвивальних завдань: розвиваються пізнава- льні навички учнів, формується вміння самостійно конструювати свої знання, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, активно розвивається критичне мислення, сферу комунікації тощо. У проектній діяльності важливо зацікавити учнів здобуттям знань, які обов’язково знадобляться в житті. Для цього необхідно зважати на проблеми реального життя, для розв’язання яких дітям потрібно застосовувати здобутті знання. У такому випадку учні відчувають потребу в знаннях. У проектній роботі учні здобувають ключові навички: постановка проблеми, планування роботи, пошук, збирання, обробка інформації та презентація результатів роботи. Таким чином, проектне навчання сприяє розв’язанню таких педагогічних цілей:
– створення позитивної мотивації під час навчання;
 – формування навичок розумової праці, розвиток умінь аналізувати, виок- ремлювати найважливіше, робити висновки;
– формування прийомів групової роботи в колективі;
 – розвиток індивідуальних здібностей та особливостей мислення;
– удосконалення навичок писемного та усного мовлення.
 – Розрізняють такі види проектів.
Дослідницькі проекти – потребують добре обміркованої структури, повністю підпорядковані логіці дослідження і мають відповідну структуру: ви- значення методології дослідження, тобто теми дослідження, аргументація її актуальності, предмета й об’єкта, завдань і методів дослідження, формулювання гіпотез, розв’язання проблеми і вибір шляхів її розв’язання.
Творчі проекти – не мають детально опрацьованої структури спільної діяльності учасників, вона розвивається, підпорядковуючись кінцевому результату й формі його представлення (стіннівка, відеофільм, свято тощо)